22. mai 2014

Skvallerkål i Omelett

Måtte en rask tur til Norge for å finne skvallerkål,
visstnok er det et kjent ugress i hele Europa,
men jeg har ikke vært så heldig å få det i hagen enda ;-)



Så det var på besøk hos en veninde,
hvor jeg plutselig fant noen blader som lignet,
det ble kalt tysker-kål i Drammen hvor vi var og ble
visstnok tatt med av tyskerne for at de skulle være sikker på å ha mat nok.



Fikk lov til å luke litt og var 'uheldig' å dro opp noen røtter ;-)
De står nå i vann og venter på å få tildelt et område i hagen her i Syd Frankrike.

Bladene ble delvis tørket og tatt med igjennom tollen,
resten ble brukt i en omelett til lunsj.



Skvallerkål Omelett

1 neve skavallerkål,
to egg
halv løk

 per person


Vask og skjær blader og løk i strimler,
stek disse under lokk med litt sunt fett.
ca 3-5 minutter

Skill eggene,
ha i eggehvittene og rør rundt til de stivner.

Ha i eggeplommene rett før servering og rør rundt,
eller server med eggeplommen hel på toppen.


Lykke til med lukingen og Bon Appétit :-)
.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)


.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)