27. juni 2014

Kylling m/Asparges

Jo raskere og enklere jo sunnere blir det,
synes jeg :-)

Med lange lyse sommerkvelder blir middagene sene og det er ofte ikke tid til å forberede,
da er lettstekt kjøtt (fisk) og 'ta det man har'-metoden fin å ty til.

Ingen grunn til å lete frem oppskrifter og bruke masse tid på forberedelser:

Sett stekepanna på varmen med litt fett i olivenolje, ghee...
Begynn med kjøtt-fisk, rens og skjær i små biter/strimler.
Stek disse mens du vasker og deler opp grønnsaker,
begynn med de som trenger lengst steketid  og hiv oppi etterhvert som du skjærer opp.
Rør og snu av og til...
Når du er ferdig med siste grønnsaken eller den ene,
trenger det som regel bare noen minutter med lokk på før alt er ferdig,
krydre med det du liker om så bare salt og pepper...
...hvis du vil ha i fløte e.l. has dette i og du rører undt, varmer opp og serverer :-)



Jeg har brukt to kalkunfilter, 500 g asparges og litt kokosmelk til 4 personer.
Servert med stor grønn salat :-)


Bon Appétit :-)


.

En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)