15. juni 2014

Kombucha med Moreller

Kombucha som vannkefir kan få en 2.gangs gjæring med forskjellige typer bær eller frukt.



Morellene er på sitt beste,
og når den ene kombucha te'n min ble litt lys synes jeg det passet å prøve med en 2. gangs fermentering.

Kombucha'n ble silt helt over i en mugge, uten scoby'n,
noen moreller tilsatt og lokket satt på, 24 timer på benken og den er klar til å drikkes.

Nå skulle den gjærne vært på en tett flaske så det blir mye futt (kullsyre),
men i mangel av det ble det litt bobler som deretter ble borte før fotografering.

Hvor mye bær (frukt) du tilsetter bestemmer du selv,
men jo mer jo mer ekstra smak...



Kjempegod sommerdrikk og morellene kunne spises som snacks eller serveres i drinken.

Godt alternativ til andre drinker med minimalt innhold av alkohol.

Hvordan du lager Kombucha-te kan du lese om HER
.



En enkel måte å følge bloggen på er å:
1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer
2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)
I tilegg blir jeg veldig
 glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...
På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)