21. des. 2015

Riskrem

Riskrem etter Julegrøten er en sikker klassiker blant Juledessertene.

Rød saus til hører med,
men multer er også populært.



Siden grøtelskeren i familien skulle på ferie til Norge i jula, 
tyvstartet vi litt og hadde risgrøt forrige helg,
og da måtte det bli Riskrem til dessert i løpet av noen dager !

Mormor som kom hit på ferie fra Norge glemte hun å ta med de selvplukkede moltene :-(
-da ble det moltesyltetøy fra IKEA ikke helt det samme...

Riskrem er stilig i krumkakeboller men også i høye coctailglass,
slik ble mine servert:





De røde bærene ble kokt opp med vann og agar-agar, 
uten noe sukker da jeg hadde sukker i riskremen.

Moltesyltetøyet kokte jeg opp med vann, ikke noe tykningsmiddel da det var tykt nok.

Riskrem lager jeg ved å pise opp fløte med litt sukker og vaniljesukker til krem,
som blandes med kald risgrøt omtrent 1/3 krem og 2/3 grøt.










Kos deg i Jula :-)

.

En enkel måte å følge bloggen på er å:

1) Har du google konto kan du bli følger på nettstedet mitt,
du melder deg på i feltet på høyre side:
Følgere-medlemmer

2) like oss på Facebook :
-alle nye innlegg blir satt opp der...
(men husk at du blir borte i newsfeeden hvis du ikke liker innleggene innimellom...)

I tilegg blir jeg veldig glad og inspirert 
av alle nye følgere, G+ og liker...



På forhånd takk og jeg liker og følger selvfølgelig tilbake ;-)






.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)