25. sep. 2013

Pizza med Egg og Bacon

Når alt som er godt blir fyll på en herlig sprø og tynn pizza,
for å si det slik den ble godt motatt :-)



Deigen jeg brukte var brøddeigen av spelt, rug og havre ,
som du finner HER.
Den må smøres utover da den er løs.

Fordelen er at deigen blir veldig tynn og derfor lik italiensk pizza,
istedetfor den amerikanske versjonen man får med vanlig brøddeig.



 Forhåndstekt:



Du kan bruke den deigen du vil så klart.

Tomatsausen er hjemmelaget med litt ekstra grønnsaker,
oppskrift finner du HER






Fyllet denne gangen ble litt risrester,
deretter forhåndstekt bacon og ett egg per person.
Vil du ha flere tips til fyll sjekk HER...


Jeg gjorde det slik at jeg forhåndstekte deigen på 200 grader.
Deretter 7-8 minutter til før jeg hadde på egget og her kommer det litt ann å hvor godt stekt du vil ha det, normalt knekkes egget bare over når den kommer varm ut av ovnen, men her var den ikke varm nok, jeg tok riktig nok vare på plommen ti mitt egg og hadde denne på før servering, siden jeg gjerne spiser den flytende mens resten av gjengen vil ha den dobbelt stekt...

Jeg har også brukt samme deigen til en restepizza for makrellboller og fylt på med blodpølse...
Bare det er pizza så smaker alt kjempegodt ;-)

 Bon Appétit :-)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)