3. jan. 2013

Lettvinn og Sunn Kyllingmiddag

Kyllingfileter, crème fraiche og Brokkoli = lettvint og sundt :-)
Skjær filetene i strimler og brun de i stekepanna på alle sider i olje eller smør, ha over ett beger med creme fraiche (eller fløte og hvis skapet er tomt eller de er seriøst fokus på kalorier: litt mel og melk).






Ved siden av: deilig grønn brokkoli, den beste måten å lage brokkoli på er i microovnen 
(jeg er egentlig anti-micro) legg bukettene i en skål og ha litt salt, hvitløk og smør (eller vann ;-) ) 
fra 4 - 8 min ettersom hvor mye det er og hvor kokt du vil ha dem, jeg liker dem så sprø som mulig så 1 min pr 100 g holder for meg...




Hvorfor i microovnen?: ingen vitaminer forsvinner i kokevannet, 
de holder seg lekre og grønne og de blir ikke så lett overkokt ;-)

Serveres med salat først og litt brød ved siden av, så en liten brød ost og yoghurt til dessert !!!


Bon Appétit  !



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)