10. nov. 2012

Tiliapi Fiskemiddag

Ja nå har jeg kjøpt fisk igjen som jeg ikke hvet hva er, så lur som jeg er å slo jeg opp i wikipedia: det betyr altså fisk på latinsk, hmmm ja det visste jeg allerede, at det var fisk altså, videre så er det en type eksotisk karpefisk fra afrika, som blir oppdrettet.. ja ihvertfall ferdig tint opp så var det faste fine fileter... uten ben... til glede for de fleste rundt bordet, men egentlig så kan jeg jo bare be minstejenta fiske da...


Og så må vi finne på en måte å få de ned i 5 mager... hadde litt lyst til å rulle dem med noe inni, men har ikke baconskiver og heller ikke kålblader ol. men jeg har mye ugress i hagen.. så når jeg tok siste foringsrunden hos alle dyra mine så stjal jeg litt av kaninrasjonen... ja jeg tuller ikke... på fransk heter den oseille og jeg tror den heter syre på Norsk og har litt syrlig smak så jeg synes det var en god kombinasjon, også er det så morsomt når ungene spør hva er det der... de prøver alltid og hjemme den lille boken min med spiselige planter men jeg har jo litt hukommelse da ;-) 



 

Først skrelte jeg poteter og gulrøtter som skal bli stappe og sate de til kok, så da delte jeg de allerede små filetene (300g)  i tynne skiver og rullet i vei, og ikke noe sløsing med tannpirkere!


Inn i ovnen på 200g og tror ikke det tok mer enn 10min akkurat passe til å få ferdig salaten: tomat, fetaost og salat...dressingen fra i går.. middagen ble så fort ferdig at minsten nesten ikke rakk å rydde vekk leksene før maten var på bordet ;-)


Bon Appétit !


 Hva bruker du til å rulle inn fisken med ?





3 kommentarer:

  1. Denne middagen så skikkelig god ut. Jeg har aldri smakt sånn fisk. Kan du fortelle meg hva det er. Eskeerri

    SvarSlett
    Svar
    1. Er ikke helt sikker på hva sags fisk det er, og har lært i ettertid at det er en fisk med mye forurensning/tungmetaller, anbefaler derfor å bruke en annen :)
      Du kan bruke den fisken du liker eller får tak i, bare å skjære til fileter i riktig størrelse ;)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)