8. des. 2012

Hjemmelaget Chorizopølse

Chorizo pølse er en spansk variant av pølser som både spekes og brukes ferske til grilling osv.
Veldig mye brukt i paëlla ;-)
Siden vi bor veldig nærme spanskegrensa er det populært i området.




Det var derfor naturlig å prøve når vi nå var i gang med pølsemaking, jeg fant en oppskrift på nettet og lagde en liten pølse til speking.

Speket Chorizo Pølse.

500 gram kvernet kjøtt (med ca 1/4 fett)
1 ss salt

3 ss paprikapulver
1 presset hvitløkbåt
1 ts pepper
1 ts cayennepepper
1 ts malt cumin
1 ss tørket timian

Kjøtt og krydder blandes, og ved hjelp av en pølsestapper så fyller du en tarm, jeg brukte ca 1 meter tarm til denne lille porsjonen.

Pølsene henges til tørk i ca 15 grader.



2 kommentarer:

  1. Denne kunne jeg tenkt meg å prøve. Synes du har en veldig kjekk matblogg, ser innom til stadighet. Hilsen Randi

    SvarSlett
  2. flott blogg, liker denne bloggen

    besøk meg her tilbudsvarer.blogspot.com

    SvarSlett

...til stor glede for bloggforfatteren :-)