1. des. 2012

Julekuler nesten Gratis og Håndlaget

 Julekalenderen  her i huset består av koselige oppgaver som skal gjøres for å få huset og oss alle i julestemning :)  ..og kanskje en sjokoladebit til hver hvis oppgaven er kjedelig...

Jeg bare elsker førjulstiden med julepynt, kakebaking og annen matlaging, alene og med barna og enda bedre hvis mormor kommer og hjelper til ;-)

I år begynner julekalenderen med Julepynt og å lage julekalender i pepperkakedeig, her kommer dagens julepynting og så får vi se i kveld om pynting og sammensetning av kunstverket går bra og kommer on line i kveld ;-) Kan si så mye som at jeg tester to hjemmelagde pepperkakedeiger så jeg skal dele de erfaringene med dere og kanskje jeg skal prøve å lage en til som blir perfekt...

Gratis julekuler i de fargene du selv har bestemt :-)




Det var til påske at minstejenta lurte på om vi ikke til jul også kunne male egg… og hvorfor ikke det var jo en kjempegod idée…
...så da ble det omelett til lunsj noen dager, skolefri og juledekorering…
Kulene kan stikkes på pinner og pynte opp rundt i blomsterpotter og dekorasjoner eller du kan henge dem i en sytråd på juletreet og knuser dem så er det bare å lage nye.
her er det vel bare å gå rett til bilder ;-) 



















De får stå her så lenge så får vi se når treet skal pyntes lille julaften om jeg skal pensjonere alle kjøpte kuler, tenk om noen ville ha dem :-)

Ha en fin dag :-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...til stor glede for bloggforfatteren :-)